måndag 30 januari 2012

Jag brinner för läsning...


...och i min äldsta dotters klass har vi föräldrar ordnat ett boklotteri tillsammans med deras magister. Vi
föräldrar skänker 5 st nya böcker till boklotteriet och så får alla elever en boklott av läraren när de läst en bok och lämnat in en bokrecension. Ju fler lotter desto större chans att bli först att vinna och välja bok. Min tanke är att vi köper böckerna nu på bokrean så kan vi ev. få ännu fler böcker beroende på hur bra bokrean är i år. Eftersom jag brinner för just läsning så kunde jag inte låta bli att altra en boklotterilåda där eleverna kan lägga sina boklotter i. Som ni ser kom lite av mina bokcitat som jag samlar på väl till pass.
Håll tummen för att detta ska sporra alla barnen att läsa ännu mer. De har redan varit med i ett läsprojekt på skolan och alla läser otroligt mycket redan och detta tycker jag självklart ska premieras!!! Man kan vinna max en bok men den som dras först får fördelen att välja bok först. Så har ni några bra boktips till barn i 10-årsåldern så kommentera gärna här. Alla tips mottages tacksamt då det alltid är skoj att få nya tips på bra böcker.
Och för er som har lite pengar över i klasskassan så är det här ett lysande sätt att göra någonting för barnen! Det krävs inte mycket pengar egentligen bara lite engagemang av oss föräldrar.

2 kommentarer:

  1. Vilken kul grej!!
    Har något åt dig i bloggen.
    Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. WOW, inte illa. Tur de har dig som pysselmamma i klassen!

    KRAM

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails