tisdag 5 juni 2012

Att jag aldrig lär mig...


Ikväll är det avslutning för tjejernas judo och som vanligt är jag ute i sista sekund... I måndags (dvs igår) så tänkte jag att en after eight-automat är ju perfekt till alla tränarna och så gick vi ihop några barn och föräldrar som tränar och så tog jag på mig att göra dem. Så efter att ha klippt och klistrat hela natten så är jag äntligen klar med alla elva automater. Eftersom jag inte kunnat åka iväg och handla något pga tidsbrist så har det blivit lite olika röda varianter på "mattan" men jag tycker jag fick ihop det riktigt bra till slut. Mest nöjd är jag nog med att jag laddade ner deras logo och så skrev jag ut den i mindre storlek och satte på det som pricken över i:et på judokläderna. Alla tränarna har fått "sin" färg på bältet. På baksidan står naturligtvis alla namnen på barnen och föräldrarna som tränar och så la jag till oss "judo-mammor" som vi skämtsamt kallar     oss.
Ett stort tack till hela klubben som är helt fantastiska med våra barn!! Glad sommar på er!!

Tillägg:  Till er som undrat är här en jättebra beskrivning på hur man gör dessa after eight-automater.När det gäller kroppen på min judokille så är det från början en flicka!! som vi gjorde på underbara och extremt inspirerande Badankas kurs på ett ScrapEventet 2009 och sedan har jag gogglat på olika judodräkter och försökt göra något liknande...
     

5 kommentarer:

  1. Men allvarligt.....detta är ju makalöst snyggt!!!
    Hur i hela fridens namn hann du med allt detta....även om du inte sov inatt??
    Vilket arbete du tog på dig på EN KVÄLL!!

    De är HUR FINA som helst!! Vrålfräcka =)
    Både barn, mammor och tränarna måste varit helt hänförda när de fick se dessa. Så roligt att du gjort dem personliga med deras rätta färg oxå.

    Full poäng från mig får du =)

    Hoppas du sover gott inatt,hihi!

    Kram Iffa

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kväll och större delen av natten...;-)
      Och om jag ska erkänna så större delen av min lunch också...hihi
      Men det var det värt. En klar fördel är att jag hade mallen klar till judokillen - det underlättade otroligt.
      Dessutom så gick en hel del spillbitar åt vilket alltid känns skönt.
      Och full poäng av dig - man tackar :-)
      Kram
      L8

      Radera
  2. Men gud vilket jobb du har haft, dom är ju helt fantastiska!!! Kan bara hålla med, full poäng härifrån oxå.

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt och makalöst vilket jobb du lagt ner! WOW! O så kul att alla fick "sin" färg på bältena! Du är bara bäst!

    KRAM

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails